måndag 18 januari 2010

Rött rött rött, red red red

RÖTT - RED

Jag fick lust att spinna ett rött garn. Jag hittade flera röda merino topsband i förrådet, och ett mångfärgat som passar ihop med dem. Det blir ett fyrtrådigt garn. Jag spinner mycket tunt på min Kromski Sonata, snabba vingen, ratio 14:1. Färgerna kommer att blandas när jag tvinnar, och få lite bruna nyanser också. Jag vet inte ännu om jag tvinnar fyrtrådigt, eller om det blir ett kabelgarn.

Nej, jag vet inte vad jag ska använda garnet till :)

I felt a decire for spinning a red yarn. I found several red merino tops in my stash, and one multicolor that would go with them. I will spin a 4-ply yarn. I spin very fine on my Kromski Sonata, fast flyer, ratio 14:1. The colors will get mixed when I ply, and get some brown shades too. I don't know yet whether I'll do a regular 4-ply or a cableyarn.

No, I don't know how I'll use the yarn :)

2 kommentarer:

  1. Oj Vilka härliga färger! Skall bli spännande att se garnet färdigt.

    SvaraRadera