söndag 18 april 2010

Nya ord, nytt väder - New words, new weather

TITTA på den lilla flickan som lär sig viktiga ord! Look at the little girl learning important words (Wollmeise and Noro)! Sara


The weather in April... I took the first picture yesterday, when spring changed into something not so nice. The other picture is taken today. Our tulips and daffodils got a blanket last night. Am I surprised? Has this ever happened before in April??

Aprilvädret är som det är. Först kollar jag på alla blommor som optimistiskt fixat gröna blad, sedan kollar jag på täcket de får. Fotot är taget genom ett fönster i mitt arbetsrum i går, då vädret inte var så roligt:
I dag försöker solen smälta den nya snön. Det var helt vitt på marken i morse. Så här är det ju varje år, så varför blir jag så överraskad och lite sur? Kan man göra något åt vädret? Bäst att ta en kopp kaffe till. Jag försöker hitta ett ljuvligt virkmönster till gardiner, nåt som går att virka medan jag läser. Tänk att det ska vara så svårt. Jag vill göra ett arbetsrum som inte liknar nåt jag tidigare haft i mitt liv. Gammelrosa ska det vara, med vita spetsgardiner. Så här ser det ut i dag där ute, vackert men blåsigt och kallt:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar