torsdag 6 maj 2010

Clapotis x 2

De här två halsdukarna har varit färdiga ett tag. Den ljusa är stickad av Caprifools garn, den andra av mitt handspunna garn. Caprifool hittar du i länklistan till vänster.

Sländan är en tung Tabachek, som jag ska ha för tvinning. Den är alldeles ny, jag har bara provspunnit litet. Nu vet jag varför de här sländorna är så omtyckta. Jag kom på mig med att ligga vaken i går kväll och tänka på hur vacker den här sländan är :) Min slända har trissa av yellowheart och skaft av bloodwood. Titta på de dubbla spiralerna som årsringarna bildar! Sländan har många fina detaljer, som jag ska försöka fotografera lite bättre småningom. I dag var ljuset så starkt att det mest blev skuggor.

Fullt utrustad: halsduk, slända och hund. Kasper är alltid med, vad jag än gör. Tja, utom när han är okopplad: då är det lika bra att börja leta hos byns flickhundar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar