torsdag 16 september 2010

Städhjälp - Cleaning help

Jag försöker omorganisera i stashen. Men där finns en städhjälp som jag inte riktigt vet hur jag ska förhålla mig till. Jag tror det är nåt slags husspindel, Tegenaria domestica. Domestik, hm :) Jag hoppas att den tar mal, å andra sidan önskar jag att den skulle göra det någon annanstans i huset. Jag får fixa en kopp kaffe medan den gömmer sig i hyllorna igen.

Nej, jag dödar inte spindlar.

I'm trying to re-arrange my stash. But there is a little helper I don't quite know how to handle. I think it's some kind of Tegenaria domestica, a spider that lives in houses. Domestica, yes :) I hope it eats moths, but on the other hand I hope it'll do it somewhere else in the house. I'll make myself a cup of coffee while it's hiding in the shelves again.

No, I don't kill spiders.

2 kommentarer:

  1. Spindlar är bra, de tar flygande saker. Se till att den spinner lite nät och fångar in fuldjuren om de skulle dyka upp! :P

    SvaraRadera
  2. Den här gör inga nät, lyckligtvis :) Jag fasar vid tanken på hur stort det skulle vara. Men eftersom den bor i garnhyllan hoppas jag den fångar mal som vågar sig dit i onda avsikter.

    SvaraRadera