lördag 16 oktober 2010

Kurs med Kirja Kongsbak

Jag har varit på kurs med Kirja Kongsbak på Loftet i Vasa. Vår grupp stickade "fiskenet" och "vendepinde", fisknät och förkortade varv. Det var fascinerande att se vad man kan göra med de här teknikerna. Det var också rätt kul med språkförbistringen danska-finlandssvenska-finska-engelska-japanska! Flera av oss köpte Kirjas japanska bok och två deltagare gjorde provlappar på japanska. Det går när det finns bra bilder och diagram.

I morgon hoppas jag ha litet foton på Kirjas arbeten. Här är en av mina provlappar i fisknät:

Den här "äggkartongen" är Kirjas övning i förkortade varv: 


Den andra gruppen jobbade med "nya dimensioner på dominostickning" under Katarina Wohllebes ledning. Här är några av deras förlagor:

Visst är det vidunderligt!

I morgon ska vår grupp sticka dubbelstickning.

1 kommentar:

  1. Hej, Det ser fantastiskt ut. Jag har försökt sticka hjärtan förut men inte riktigt fått till det. Här ser jag hur det skall se ut! Tack för det.
    Kram Kerstin

    SvaraRadera