onsdag 29 december 2010

Det närmar sig - It's Getting Closer

Medan jag sitter här och stickar roliga sockor händer det saker på husets nedre botten: min man och hans son monterar två nya klädskåp. Snart är det hyllor för mina fibrer och garner i stället för klädstänger och sängkläder på väggen i mitt arbetsrum. Och nya tapeter, nymålat tak, ett par hyllor för mina böcker och tidskrifter om textil. Golvet gör jag inte så värst mycket åt. Det här har varit snickarverkstad på vintrarna före vi flyttade in, och jag gillar att rummet har använts till hantverk. Det har förvarats säd här också. Jag kan fortfarande dammsuga sädeskorn ur golvspringorna.

While I'm sitting here knitting fun socks things happen downstairs: my husband and his son are putting together two new closets. Very soon there will be shelves for my fiber and yarn stash instead of clothes and bed linen on the wall of my studio. And I will have new wallpaper, and I will paint the ceiling, have a couple of shelves for my craft books and magazines. I won't do very much about the floor. The room was used for woodwork in the winters before we moved in, and I like the thought that the room has been used for crafts. They kept grain here to. I can still find barley on the floor when I vacuum clean.

2 kommentarer:

  1. Så där skulle jag också vilja ha det - lite mer ordning och reda i livet. Mitt hantverksrum är till hälften fyllt med saker som tillhör mina utflyttade döttrar. Kanske till sommaren... Vem vet.
    Gott Nytt År önskar jag dig.
    Kerstin

    SvaraRadera